Alla inlägg den 18 juni 2012

Av star-shine - 18 juni 2012 20:44

Var ett bra tag sen jag skrev något här. Det är inte det att jag inte haft något att skriva, utan det har inte funnits tid. Eller, rättare sagt, det har inte funnits egentid vid datorn. Jag kan inte sitta och skriva när jag har någon som sitter bredvid och tittar. Det bara går inte. Men nu har jag några minuter för mig själv.


Funderar på hur man anmäler en förskola. Det är en sak jag faktiskt borde veta, men nu gör jag inte det. Ska ta kontakt med rektorn i första hand, bara jag orkat leta upp vem det är och kontaktuppgifter till denne. Jag har lessnat rejält på sonens förskola. Sedan jag skrev sist har det varit ett antal incidenter. Det värsta var väl när han hade "ramlat" i trappan och hade skrap/brännsår i halva ansiktet plus att han hade ett enormt bitmärke på armen. På förskolan möttes vi av total nonchalans. De kan uppenbart inte se efter barnen där. Det är dokumenterat med bilder så bevis finns.


Idag när jag skulle lägga honom, upptäcker jag ett helt grus/sand lass i kläderna och i blöjan. Han var inte bytt på sen han kommit hem, så detta var från förskolan. Allt detta gruset hade ju legat och skavt, så stackarn var alldeles röd och skinnlös. De kan omöjligt haft överdragsbyxor på honom under dagen (hade när han blev hämtad) och struntat i att tvätta bort gruset. Suck!!!

Ovido - Quiz & Flashcards