Alla inlägg den 1 januari 2013

Av star-shine - 1 januari 2013 20:48

Nytt år, nya tag. 

 

Jag har inte skrivit här på otroligt länge. Min ursäkt är att jag helt enkelt har haft fullt upp. Det har varit mycket med skolan, - ja, jag beslutade mig till slut för att börja studera. Sen har det varit fullt upp på hemmaplan med förhållandet, sonen, flytt, mer kaos med familjerätten osv.

 

Nu har det precis blivit nytt år och jag känner att jag ska ta det här nya året och göra det till något bra. Jag ska börja prioritera det som är viktigt för mig och välja bort saker jag faktiskt kan klara mig utan. Jag vill till att börja med att vår familj ska bli mer hälsosam, dvs att vi ska äta bättre och röra på oss mer, detta för allas skull. Sonen växer och behöver bra mat och rörelse, jag själv (och även sambon) behöver lära oss att äta betydligt nyttigare och mer varierat, och speciellt att röra på oss mer. Sen ska jag prioritera sonen mer än vad jag gjort på slutet. Jag har inte mått så jättebra, så har inte haft den orken jag vill ha för att engagera mig i honom. Och så ska skolan prioriteras, jag ska inte skjuta upp allt till sista sekunden hela tiden.

Ja, det är en hel del krav jag har på mig själv, på oss, men jag tror att om jag fixar det här så kommer det bli bättre. 

 

Det kommer bli förändring från och med i morgon, och jag ska sätta mig ner och försöka planera dag för dag. Självklart kommer detta inte att följas helt slaviskt utan är det någon dag då det inte känns bra, så finns det självklart utrymme för att bara ta en vanlig slö hemma-dag. 

 

Jag hoppas att jag kommer få lite respons av er läsare. Kom gärna med råd och tips eller kritik. Jag ska försöka hålla den här bloggen lite mer uppdaterad framöver.

 

Gott nytt år på er alla

Ovido - Quiz & Flashcards