Alla inlägg den 4 januari 2013

Av star-shine - 4 januari 2013 18:23

Idag har det fått bli en lugn dag. Eller, så lugn den kan bli med ett litet barn hemma. 


Än så länge går det sådär med mina mål. Känns som att jag blir motarbetad hela tiden. Började bra med en visit till badhuset. Blev mest lek och bus med sonen, men simmade några längder. Bättre än inget. 


Gällande maten så är det svårt. Försöker få min sambo delaktig, men det går riktigt segt. Tänkte att vi skulle göra som en matsedel för veckan, men vill ju att han ska vara delaktig för annars kommer han garanterat att klaga. Detta med nyttigt går sådär, han äter ju i stort sett ingenting som är nyttigt. Och jag vill att alla ska äta samma mat, så jag slipper göra flera olika. 


Hur får man män delaktiga? Ja, jag kan då inte svara på den frågan. Undrar om det finns någon som kan...


Får försöka få honom att inse allvaret i detta nu under helgen. Blir att tömma kyl, frys och skafferi på onyttigheter med så att det inte finns sådant skräp hemma. Då bör det ju bli mycket enklare. Eller?


Ska försöka hinna läsa lite inför skolstarten med nu under helgen. Gjorde faktiskt en del igår, så det känns bra. Men de jobbigaste sakerna är kvar.


Men, nu är det fredagkväll och jag tänker bara ta det lugnt. Trevlig helg :)

Ovido - Quiz & Flashcards