Direktlänk till inlägg 29 januari 2013

Tillbaka igen

Av star-shine - 29 januari 2013 21:43

Har inte uppdaterat, men det beror på att det inte har hänt så mycket heller. Eller jo, en del har det ju hänt.


Till att börja med så fick jag lägga ner mina träningsplaner då jag inte mått speciellt bra. Några besök hos läkaren, som inte gjorde så mycket mer än gav mig piller. Jaha, okej, smärtan blev borta, men istället blev jag yr och illamående och sov bort nästan två dygn, så de kommer jag aldrig någonsin ta igen. Jag mår bättre nu och gissar på att det är tack vare den massage jag fått.


Familjerätten har börjat sin terror igen. Så har varit på ett möte igen, där jag än en gång har fått försöka förklara varför jag tycker som jag gör. Det blir inget umgänge nu, men risken är otroligt stor nu att detta kommer att tas upp i en tingsrätt. Att inte människan kan förstå att det är barnets bästa som gäller. Om hon brydde sig på riktigt skulle hon lägga ner det här.


På hemmafronten är det rörigt. Då jag inte mått bra, så har jag inte kunnat/orkat göra allt, och dessutom varit ordinerad sängläge av läkaren. Detta har gjort att det blivit lite gnäll på att sambon måste göra "allt". Grejen är att han hakar upp sig på det, och ser inte det jag gör. 


Men, nu är det mesta tillbaka i ordning igen. Eller jag försöker. Nu kommer det att sättas upp ett schema/en kalender där alla aktiviteter under veckan ska skrivas upp, så alla har koll på allt som ska göras, vem som lämnar/hämtar på förskolan osv.


Dagen idag har varit fartfylld. Började dagen med en lätt frukost innan det bar iväg till badhuset. Min lillasyster och hennes pojkvän mötte upp mig och sonen där. Sen blev det plask och lek i ungefär en timme. Var skönt för det var inte så otroligt mycket folk, utan ganska lugnt. Sen tog det ett tag med dusch och bastu och så. Åkte hem, och otroligt nog hade sambon fixat mat, - potatismos och köttbullar. Otroligt skönt att slippa laga mat för en gångs skull. 


Efter maten var det sovdags, men sonen var inte alls sugen på att sova idag. Men han fick ligga i sängen och vila. Under tiden resades skrivborden, så nu ser man faktiskt att det finns ett skrivbord - och inte bara en massa med papper och böcker och diverse annat.


Ett snabbt mellanmål, sen var det dags för lite egentid. Åkte ner till gymmet och körde ett litet pass ihop med en annan tjej. Sen blev det lite prat och så, så när jag kom hem, så sov redan sonen. Han hade själv sagt ifrån att han ville ha välling och sova.


Under kvällen har jag inte fått så mycket gjort. Blev lite sallad för att få något i magen, sen har det varit lugnt.


Planerna nu är att faktiskt fortsätta med träningen, och tror det går lättare nu då jag har någon att träna ihop med. Plus att jag ska få ett träningsschema och även ett mat schema, så nu ska det köras igång för fullt. 

Fast, jag kommer ju fortsätta att prioritera sonen, och skolan. Träningen kommer i tredje hand just nu. Men jag tror att om jag kommer igång riktigt så kommer jag må bättre, och ha mer ork kvar till annat.


Så, nu ska jag ta mig en efterlängtad dusch, så ses vi

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av star-shine - 8 februari 2020 22:08

Över ett år har passerat sedan jag senast skrev något. Mitt liv har varit en rejäl bergochdalbana. Det har hänt både bra och dåliga saker och jag orkar inte göra någon direkt tillbakablick heller nu.   Anledningen till att jag faktiskt loggade in...

Av star-shine - 27 november 2018 23:50

Känslor, tankar och beteenden, är det något vi kan påverka själva? En del påstår det, andra inte. Jag? Jag har ingen aning om vad jag ska tro längre. Sen ett tag tillbaka så är hela mitt så kallade känsloliv helt förvridet. Jag tänker, känner och drö...

Av star-shine - 2 september 2018 22:57

vad gör man då?    Det har gått ungefär ett halvår sedan jag skrev här senast. Det har helt enkelt inte funnits motivation eller ork, men framför allt så har jag jättesvårt att komma igång och få saker gjorda. Mitt liv känns som en extram bergoch...

Av star-shine - 15 februari 2018 14:58

Jag har precis insett vad jag verkligen saknar, ett ventilationsområde. Vad sjutton menar jag med det? Jo, ett ställe där jag kan få ventilera allt jag bär på, där jag faktiskt får svar. Som nu, nu sitter jag här, har precis haft ett bråk med äldsta ...

Av star-shine - 5 februari 2018 21:07

vad gör man när man ibland kommer på sig själv med att tänka tankar man egentligen inte borde tänka? Vet inte varför tankarna kommer eller hur jag ska få bort dem. Vet bara att jag känner mig som världens elakaste efteråt.    Jag är trött. Inget ...

Skapa flashcards