Alla inlägg den 17 april 2013

Av star-shine - 17 april 2013 14:15

Sitter med känslan av att jag inte orkar något mer alls nu. Jag har tröttnat rejält på det mesta. Senaste tiden har bestått av sjukdomar, smärta, panikläsande för att komma ikapp i skolan, irritation, och massor med annat.


Skolan har jag extremt stora funderingar på att lägga ner en period. Eftersom jag dels hamnat efter, även om jag tagit ikapp en hel del, men framförallt för att gruppen/klassen inte fungerar. Hela klassen består av ett flummigt gäng fjortisar. Egentligen inte, men det är så det känns. Det ska tramsas hela tiden, ingen kan ta någon seriöst och diskutera med dem går bara inte. Jag skulle tagit en paus redan, men kom ju på det att jag måste fixa visst många poäng, så bara att kämpa på ett tag till.


Jag har varit sjuk, eller haft ont rättare sagt. Mår nu lite bättre, men det har varit en kamp för att ens ta mig upp ur sängen vissa dagar. Hur jag har klarat allt vet jag inte. För jag har, som jag skrev sist, inte fått någon som hellst förståelse från min sambo. Han bara klagar och gnäller på att det är han som måste göra allt. Ja, han kanske behöver göra något när jag knappt orkar kliva upp på grund av smärtan. Men att han har gjort allt? Nej, verkligen inte. Men han går runt och påstår det, så jag får ta en massa skit från bland annat hans familj, trots att jag är den som gör det mesta i hemmet, trots att jag inte orkar.


Sonen har med varit sjuk. Förkyld, krångel med magen, inlagd på sjukhus. Det har varit mycket. Nu har han äntligen piggnat till så det är full fart. 


I övrigt, våren verkar sakta men säkert komma smygande. Ska bli skönt att slippa all snö och alla kläder man behövt ha på sig för att ens sticka ut näsan utanför dörren. Jag längtar efter sommaren. Vill ha sol och värme nu.


Jag har tappat motivationen till det mesta. Träning och allt runt omkring har med lagts på hyllan ett tag nu. Jag har ingen ork. Jag börjar att ledsna på att sitta ensam här hemma hela dagarna och inte ha en endaste person att prata med. När sambon kommer hem på dagarna sätter han sig och stirrar in i sin mobil och är helt osocial. På kvällarna efter jag lagt sonen så sitter han fastklistrad framför någon film. Det börjar kännas ganska så meningslöst.


Eftersom jag är den som driver det här hushållet och den här familjen framåt, så har ju jag ingen som helst möjlighet att hitta på något kul på egen hand. Jag skulle så gärna vilja göra något för min egen skull, för att få ha lite kul och få umgås med andra. 


Skapa flashcards