Alla inlägg den 25 april 2013

Av star-shine - 25 april 2013 11:53

Vad gör man när samarbetet inom en grupp inte fungerar? När det inte hjälper att försöka prata med alla?


Jag har tröttnat rejält på att ens försöka längre, då det inte fungerar. Känns trist att jag ska behöva lägga ner min utbildning på grund av att så kallade vuxna människor inte vet hur man kommunicerar. Gruppen fungerar inte alls vad gäller samarbete, utan det är endast vissa som får föra fram önskemål och bestämma. Hela den här terminen har varit rörig och milt uttryckt kaosartad. Förra terminen fungerade hyfsat bra, okej det var inte perfekt, men jämfört med hur det är nu, så var den bra. Vad är då skillnaden? Jo, inför den här terminen så slogs vi ihop med en annan grupp, då delar av vår grupp försvann. I den här nya gruppen så finns det personen som uppenbart är vana att hela tiden få sin vilja igenom. Dessa personer är det jag stör mig på och som gör att allt inte fungerar som det borde.


Nu har det gått så långt att jag än en gång överväger om det är värt att ens fortsätta utbildningen. Jag har kontaktat lärare får att få råd i mitt val. Jag vill ju egentligen slutföra utbildningen, men absolut inte på bekostnad av hur jag blir behandlad. Jag ska ta de närmsta dagarna till att funder och överväga mitt val. Något måste förändras för detta gör att det skapas onödigt mycket irritation, det skapas också mycket stress, då jag får så mycket extra att göra, eftersom jag måste göra även gruppuppgifter på egen hand. Det tar tid, tid som egentligen ska gå till annat. Så jag måste försöka få en förändring på något sätt.

Ovido - Quiz & Flashcards