Direktlänk till inlägg 6 maj 2013

Värme

Av star-shine - 6 maj 2013 20:11

Nu verkar äntligen värmen kommit. Skönt att kunna vara ute utan massor med kläder på sig. Har självklart passat på att vara ute de här dagarna solen har varit framme. Sonen är överlycklig så fort han får gå ut och cykla eller gunga, så vi har spenderat större delarna av dagarna utomhus nu.


Nackdelen med att värmen kommit är ju att allt börjar växa och bli grönt och blomma, vilket innebär en ständigt täppt/rinnande näsa och kliande ögon. Tyvärr verkar även sonen råkat ut för denna jobbiga allergi. Stackaren har nysit massor av gånger, ögonen kliar och näsan rinner. Måste verkligen ringa till bvc och höra om det finns allergimedicin jag kan ge honom. Jag har ju besvär trots flera olika mediciner, så själv funderar jag nästan att testa allergivaccin inför nästa år.


Nej, men bortsett från allergin så har vi haft det kul. Cykeln och gungan står högt upp, men nu har han även fått hoppa studsmatta och det var ju jättekul. Sen har vi hjälpt min mamma att greja i trädgården, vilket med var roligt. 


I övrigt då. Skolan kör på sista refrängen, snart sommarlov, vilket ska bli skönt. Dock kommer jag jobba en del av sommaren, men det behövs ju för att få in lite pengar. Om jag sen fortsätter till hösten är i dagsläget mycket tveksamt med allt som varit.


Något annat jag börjar störa mig på är sambon. Han klagar på att sonen skriker så fort han ska hjälpa till med något, typ göra mat, byta blöja, lägga osv. Men det är väl inte så konstigt när han numera knappt är hemma och umgås med honom. Han kommer hem på eftermiddagen och då ska han duscha, kolla mobilen, äta, kolla mobilen,.... Eller iväg och hjälpa någon (som inte behöver det). Han har nästan aldrig tid med grabben längre, så tycker inte han ska klaga på att han inte "får" göra vissa saker.


Men men, med risk för att generalisera så är väl de flesta män så. 


På tal om något helt annat, så längtar jag härifrån en del. Bara att få åka iväg och göra något kul och inte behöva tänka på alla måsten. En semester helt enkelt. Vi har pratat om det, men med tanke på att sambon ska jobba oregelbundet hela sommaren så kan inte han följa med. Att åka iväg en längre sträcka ensam med sonen vill jag inte. Däremot så kanske jag och sonen kommer få följa med mina föräldrar utomlands till hösten. Vore superskönt. Men sambon är lite sur över att han i så fall inte kommer att få följa med. Men han kommer ändå att jobba och kan inte ta ledigt så länge. Men, det märks hur det blir.


Nu sitter jag faktiskt och väntar på att sonen ska somna så jag kan få göra något av de saker som jag måste göra, men inte haft tid med idag. 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av star-shine - 8 februari 2020 22:08

Över ett år har passerat sedan jag senast skrev något. Mitt liv har varit en rejäl bergochdalbana. Det har hänt både bra och dåliga saker och jag orkar inte göra någon direkt tillbakablick heller nu.   Anledningen till att jag faktiskt loggade in...

Av star-shine - 27 november 2018 23:50

Känslor, tankar och beteenden, är det något vi kan påverka själva? En del påstår det, andra inte. Jag? Jag har ingen aning om vad jag ska tro längre. Sen ett tag tillbaka så är hela mitt så kallade känsloliv helt förvridet. Jag tänker, känner och drö...

Av star-shine - 2 september 2018 22:57

vad gör man då?    Det har gått ungefär ett halvår sedan jag skrev här senast. Det har helt enkelt inte funnits motivation eller ork, men framför allt så har jag jättesvårt att komma igång och få saker gjorda. Mitt liv känns som en extram bergoch...

Av star-shine - 15 februari 2018 14:58

Jag har precis insett vad jag verkligen saknar, ett ventilationsområde. Vad sjutton menar jag med det? Jo, ett ställe där jag kan få ventilera allt jag bär på, där jag faktiskt får svar. Som nu, nu sitter jag här, har precis haft ett bråk med äldsta ...

Av star-shine - 5 februari 2018 21:07

vad gör man när man ibland kommer på sig själv med att tänka tankar man egentligen inte borde tänka? Vet inte varför tankarna kommer eller hur jag ska få bort dem. Vet bara att jag känner mig som världens elakaste efteråt.    Jag är trött. Inget ...

Skapa flashcards