Alla inlägg under juni 2013

Vab

Av star-shine - 5 juni 2013 12:57

Hemma och vabbar idag. Känns egentligen lite onödigt, men grabben var inge pigg alls igår kväll. Dock är det skönt att vara hemma med, då vi knappt fått någon sömn alls i natt. Egentligen skulle jag ha kunnat vabba på förmiddagen bara och jobbat nu under eftermiddagen då sambon faktiskt är hemma, men det funkar inte alltid att göra så.


Hittills idag har vi varit ute en stund, bara för att få lite frisk luft och för att det känns onödigt att sitta inne när det är fint väder. Nu har vi varit inne en stund. Matlagningen tog sambon otroligt nog tag i, men vad blev det? Jo, överkokta makaroner och korv, som han dessutom blandat ihop. Ja, det var två olika sorter och jag tål bara den ena. Så det slutade med att jag gick och satte mig här utan att äta. Jag är riktigt hungrig och rejält irriterad på att han inte kan göra något riktigt. Ska bli intressant att se hur han fixar eftermiddagen. Han kommer få göra allt bara föra att se om han fixar det. Jag skulle ju egentligen inte vara hemma nu. Så disk, tvätt och ha koll på sonen samtidigt. Egentligen skulle jag ta mig en tur hemifrån, men är tveksam på att han verkligen fixar detta.


På tal om annat. I och med att vi är hemma idag, så har vi ju redan helg nu. Då morgondagen är nationaldagen och helgdag, fredag är ju en klämdag så det innebär också ledigt. Funderar på vad jag ska spendera närmsta dagarna med. Jag orkar verkligen inte sitta hemma och göra ingenting. Sambon är hemma hela dagen idag och imorgon, så måste absolut hitta på något annars kommer vi gå varandra på nerverna med en gång.



Av star-shine - 4 juni 2013 17:55

Igår var en otroligt jobbig dag i mitt liv. Jag var tvungen att ta ett av de svåraste besluten jag någonsin tagit. En otroligt underbar och omtyckt familjemedlem har inte mått bra alls den senaste tiden, så nu var tiden inne för mig att låta henne slippa allt lidande. Från att jag ringde för att beställa tid, tills allt var över gick så otroligt snabbt. Även om jag egentligen hade förberett mig på detta under en längre tid så var det riktigt jobbigt. Jag var med henne hela tiden, och även om det var jobbigt så kändes det bra att hon inte blev lämnad ensam. Men, det värsta var inte över där, att begrava henne gjorde riktigt ont. Jag vet att hon har det bättre nu, men självklart saknar jag henne.


Vila i frid gumman <3

Av star-shine - 3 juni 2013 10:11

...bra blogg vara?


Jag klassar mig själv som nybörjare inom detta med bloggande. Hur ska man göra, vad ska man skriva om för att få er läsare intresserade? 


Jag har läst lite olika bloggar. En del har olika teman, andra gör som jag gjort för det mesta, att skriva om min vardag. Oavsett så tycker jag mig se att "alla andra" har många besökare, vilket jag inte har. Så därför ber jag om hjälp nu, vad ska jag göra för att få fler besökare?


ALLA tips är välkomna, men jag uppskattar självklart trevliga svar. Jag är som sagt nybörjare.

Av star-shine - 3 juni 2013 09:09

Har varit en helg fylld av både roligheter och kaos. Börjar tröttna på detta kaos som lyckas förfölja mig överallt. Vill ju bara få må bra, ha en lugn och harmonisk tillvaro som fungerar och inte detta bråk och kaos hela tiden. Men jag vet inte vad jag ska göra för att det ska bli bättre. Jag försöker organisera allt så bra som möjligt men ändå är det vissa saker som inte fungerar hur man än gör. Nu när jag äntligen jobbar igen så är det ju jätteviktigt att allt fungerar.


Dagen idag kommer antagligen inte bestå av så mycket spännande. Planen från början var att jag skulle jobba, men fick lägga ner det då jag måste invänta ett viktigt samtal. Så under tiden får jag greja hemma. 


Har suttit och funderat senaste dagarna på vad man skulle kunna hitta på för något roligt under semestern. Har kollat runt på olika djurparker och nöjesfält men konstaterat att det är riktigt dyrt och att det inte är värt de pengarna då sonen antagligen är för liten för det mesta. Så jag är tillbaka på ruta ett igen och har verkligen ingen fantasi. Vad hittar man på när man är ledig allihop? Själv skulle jag bara vilja ta det lugnt och umgås, men jag vet att det funkar inte i längden. Här finns det tyvärr inga lekkompisar så vi måste aktivera sonen själva. Visst, en stund är det kul med lekparken, men vi tröttnar snabbt allihop. Så, för att vi inte ska klättra på väggarna här hemma så måste vi hitta på någonting kul som bryter av denna "hemma-tristess". 

Vad tycker ni passar att göra med barn på ca 2,5år?



Ovido - Quiz & Flashcards