Direktlänk till inlägg 3 juni 2013

Rastlös

Av star-shine - 3 juni 2013 09:09

Har varit en helg fylld av både roligheter och kaos. Börjar tröttna på detta kaos som lyckas förfölja mig överallt. Vill ju bara få må bra, ha en lugn och harmonisk tillvaro som fungerar och inte detta bråk och kaos hela tiden. Men jag vet inte vad jag ska göra för att det ska bli bättre. Jag försöker organisera allt så bra som möjligt men ändå är det vissa saker som inte fungerar hur man än gör. Nu när jag äntligen jobbar igen så är det ju jätteviktigt att allt fungerar.


Dagen idag kommer antagligen inte bestå av så mycket spännande. Planen från början var att jag skulle jobba, men fick lägga ner det då jag måste invänta ett viktigt samtal. Så under tiden får jag greja hemma. 


Har suttit och funderat senaste dagarna på vad man skulle kunna hitta på för något roligt under semestern. Har kollat runt på olika djurparker och nöjesfält men konstaterat att det är riktigt dyrt och att det inte är värt de pengarna då sonen antagligen är för liten för det mesta. Så jag är tillbaka på ruta ett igen och har verkligen ingen fantasi. Vad hittar man på när man är ledig allihop? Själv skulle jag bara vilja ta det lugnt och umgås, men jag vet att det funkar inte i längden. Här finns det tyvärr inga lekkompisar så vi måste aktivera sonen själva. Visst, en stund är det kul med lekparken, men vi tröttnar snabbt allihop. Så, för att vi inte ska klättra på väggarna här hemma så måste vi hitta på någonting kul som bryter av denna "hemma-tristess". 

Vad tycker ni passar att göra med barn på ca 2,5år?



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av star-shine - 8 februari 2020 22:08

Över ett år har passerat sedan jag senast skrev något. Mitt liv har varit en rejäl bergochdalbana. Det har hänt både bra och dåliga saker och jag orkar inte göra någon direkt tillbakablick heller nu.   Anledningen till att jag faktiskt loggade in...

Av star-shine - 27 november 2018 23:50

Känslor, tankar och beteenden, är det något vi kan påverka själva? En del påstår det, andra inte. Jag? Jag har ingen aning om vad jag ska tro längre. Sen ett tag tillbaka så är hela mitt så kallade känsloliv helt förvridet. Jag tänker, känner och drö...

Av star-shine - 2 september 2018 22:57

vad gör man då?    Det har gått ungefär ett halvår sedan jag skrev här senast. Det har helt enkelt inte funnits motivation eller ork, men framför allt så har jag jättesvårt att komma igång och få saker gjorda. Mitt liv känns som en extram bergoch...

Av star-shine - 15 februari 2018 14:58

Jag har precis insett vad jag verkligen saknar, ett ventilationsområde. Vad sjutton menar jag med det? Jo, ett ställe där jag kan få ventilera allt jag bär på, där jag faktiskt får svar. Som nu, nu sitter jag här, har precis haft ett bråk med äldsta ...

Av star-shine - 5 februari 2018 21:07

vad gör man när man ibland kommer på sig själv med att tänka tankar man egentligen inte borde tänka? Vet inte varför tankarna kommer eller hur jag ska få bort dem. Vet bara att jag känner mig som världens elakaste efteråt.    Jag är trött. Inget ...

Skapa flashcards