Alla inlägg under februari 2014

Av star-shine - 28 februari 2014 12:58

-inte riktigt ett år, men nästan. Tiden har verkligen inte funnits för att sätta sig ner och skriva. Jag har milt uttryckt haft fullt upp senaste tiden. Men för att göra en liten snabb resumé:


Sommaren: Jobbade, trivdes jättebra. Var skönt att få göra något praktiskt igen.


Skolan: Jag valde att fortsätta mina studier. Hösten fungerade ändå ganska bra då vi fick tillskott i gruppen samt att det försvann folk. Självklart har det inte fungerat optimalt då det fortfarande finns en riktiggt störig person kvar. Men om hösten fungerade bra, så har det fungerat mindre bra den här terminen. Vi är tillbaka till "ursprungsgruppen" och "fröken fjortis" är hopplös. Det går verkligen inte att diskutera alls med henne, och istället för att göra det vi ska, så sitter hon och bara gnäller. Längtar tills vi ska ut på praktik igen.


Mitt liv: Ja, jag fick till slut nog av sambon då han började skrika och slå omkring sig på grund av något så simpelt som att jag ställde mig för att laga mat. Så, kastade bokstavligt talat ut honom. Bar ut varendaste liten grej, för att slippa få in någon annan i lägenheten. Ja, han hotade ju med att det skulle komma folk och vända uppochner på lägenheten för mig. Detta var ett riktigt bra val, och det har varit otroligt skönt att slippa allt gnäll och alla meningslösa diskussioner som ändå inte lett någonstans, samt alla lögner.


Har haft lite sporadisk kontakt med honom vid några tillfällen, på grund av att han har antytt att han har velat träffa sonen. Men, det har inte hänt något, han har inte hört av sig när han ska. Plus att det senaste jag fick höra från honom var att han INTE skulle lämna tillbaka en sak som tillhör sonen. Han valde alltså att sno en grej från ett barn!! och medvetet göra barnet ledset. Det är ett beteende som jag verkligen inte accepterar, så idag har jag ingen som helst kontakt med honom.


Semester: Vi åkte iväg på semester, jag och sonen under hösten. Det blev ett riktigt skönt avbrott för oss, och en chans att börja om på nytt med våra liv. Vi hade två härliga veckor med sol och bad tillsammans med mina föräldrar. Själva resan kunde gått bättre, men väl på plats hade vi det bra.


Så, hur ser det ut nu då? Ja, ungefär som vanligt skulle jag nog säga. Jag pluggar för fullt. Denna terminen är mer oorganiserad än det varit tidigare så man vet knappt från dag till dag vad som ska göras, men jag försöker. 
Sonen står mitt i en förändring, han ska byta förskola, på grund av att det var lite rörigt en period där han går i dag, men framförallt för att jag ska slippa köra flera mil om dagen. Men jag tror att det kommer gå riktigt bra. Han har helt plötsligt blivit en så stor och duktig kille, så det mesta fungerar riktigt bra :)


På tal om sonen, jag får nog slita mig härifrån så jag hinner klart innan jag ska hämta honom

Skapa flashcards