Direktlänk till inlägg 27 oktober 2014

Ny vecka igen

Av star-shine - 27 oktober 2014 23:53

Tiden känns som om den bara sniglar sig fram, ändå går tiden fort på någon vis. Nu är det helt plötsligt en ny vecka igen. 


Idag har jag faktisk fått någonting gjort. Började dagen med att skälla lite på vårdcentralen då jag inte fått mitt sjukintyg som jag behövde. Det resulterade faktiskt i att läkaren ringde mig under eftermiddagen och bad om ursäkt. Det har jag aldrig någonsin varit med om. Det finns uppenbart hopp för sjukvården, det finns läkare som vågar erkänna sina misstag och be om ursäkt. Ja, jag vet, att läkare är vanliga människor de med, men har tyvärr mycket dåliga erfarenheter. Efter detta kändes det faktiskt ändå bättre.


Sen har jag nästan gjort klar mitt lilla fina brev till mitt försäkringsbolag. Det är på några sidor. Och jag kommer bli asförbannad om de tänker köra över mig igen. Jag ska ha det jag har rätt till, så är det bara.


I övrigt har dagen varit ganska lugn. Åkte till mina föräldrar efter jag hämtat sonen på förskolan. Efter lite krångel så fick mamma i ordning en halloweendräkt åt honom och han blev jätteglad. Så nu inväntar vi onsdag. Ja, jag vet att halloween inte är förrän på fredag, men förskolan ska tydligen fira innan. Annars är faktiskt planen att familjen ska fira på fredag.


Kvällen har spenderats med min mamma. Är så otroligt lugnt och skönt att sitta bara vi två, prata om lite allt möjligt, äta lite chips och bara vara. Nu börjar kvällen lida mot sitt slut så nästa steg är att göra sig klar för sängen.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av star-shine - 8 februari 2020 22:08

Över ett år har passerat sedan jag senast skrev något. Mitt liv har varit en rejäl bergochdalbana. Det har hänt både bra och dåliga saker och jag orkar inte göra någon direkt tillbakablick heller nu.   Anledningen till att jag faktiskt loggade in...

Av star-shine - 27 november 2018 23:50

Känslor, tankar och beteenden, är det något vi kan påverka själva? En del påstår det, andra inte. Jag? Jag har ingen aning om vad jag ska tro längre. Sen ett tag tillbaka så är hela mitt så kallade känsloliv helt förvridet. Jag tänker, känner och drö...

Av star-shine - 2 september 2018 22:57

vad gör man då?    Det har gått ungefär ett halvår sedan jag skrev här senast. Det har helt enkelt inte funnits motivation eller ork, men framför allt så har jag jättesvårt att komma igång och få saker gjorda. Mitt liv känns som en extram bergoch...

Av star-shine - 15 februari 2018 14:58

Jag har precis insett vad jag verkligen saknar, ett ventilationsområde. Vad sjutton menar jag med det? Jo, ett ställe där jag kan få ventilera allt jag bär på, där jag faktiskt får svar. Som nu, nu sitter jag här, har precis haft ett bråk med äldsta ...

Av star-shine - 5 februari 2018 21:07

vad gör man när man ibland kommer på sig själv med att tänka tankar man egentligen inte borde tänka? Vet inte varför tankarna kommer eller hur jag ska få bort dem. Vet bara att jag känner mig som världens elakaste efteråt.    Jag är trött. Inget ...

Ovido - Quiz & Flashcards