Alla inlägg den 29 oktober 2014

Av star-shine - 29 oktober 2014 21:45

Idag vågar jag faktiskt påstå att jag inte varit det minst lat. Började dagen tidigt, var riktigt tufft att ta sig ur sängen, speciellt eftersom det dessutom var kallt utanför täcket. Men, tog mig ändå upp snabbare än vanligt, vilket jag tycker jag har rätt att känna mig lite stolt över.


Förskolan skulle ha halloween-fest idag, så sonen fick också gå upp lite tidigare än vanligt. Frukost och sen sminkning, eller ja, ansiktsmålning. Jag provmålade ju honom igår, just för att testa. Det gick lite bättre idag, men helt nöjd blev jag inte. Fast, det viktigaste var ju att han blev nöjd och det blev han. 


Bara jag lämnat honom på förskolan så åkte jag hem igen. Väl hemma så blev det att ta tag i lägenheten. Började med att ta ur sängkläderna, eftersom jag planerat att tvätta. Sen fick det bli ett grundligt varv med dammsugaren och moppen. Det var verkligen behövligt. Passade på att dammtorka, göra rent badrummen och putsa några fönster med. Fick i oss lite mat, sen blev det att tvätta allt, sängkläder, handdukar och en hög med kläder. Under tiden bäddade jag rent i sängarna och fick faktiskt lite hjälp av pojkvännen. Han diskade och grejade i köket annars. Sen fick sig kattens transportbur äntligen en ordentlig rengörning, var på tiden, då jag behöver den snart.


Hämtade sonen på förskolan, blev lite lätt irriterad eftersom de gett sötsaker före lunch så barnen inte hade ätit mat. Har absolut ingenting emot att de får sötsaker någon gång ibland, men varför välja att ge det före maten?? Jag hade hellre sett att de fått det efter så de hade fått i sig mat istället. Sen fick de "bål" till mellanmålet och att dömma av färgen på den så ska det bli intressant att se om sonen är full med utslag imorgon. *suck* Jag börjar verkligen störa mig på att de ger honom sånt som han inte får äta.


Blev en stund med kasettbandslyssnande när vi kom hem. Hittade ett gäng i garderoben med sagor på och sonen undrade vad det var, så jag berättade och då ville han genast lyssna. Är lite nostalgi över det, tycker det är kul att han lyssnar på exakt samma som jag gjorde som liten.


Efteråt sprang han iväg till grannarna, och jag gick för att hämta tvätten. Plockade in tvätten, dukade och så, sen gick jag också till grannarna. Var där en stund och pratade, sen följde de med till oss på middag. Pojkvännen bjöd nämligen in dem igår. Var riktigt trevligt. Alltid kul med besök. Självklart blev det full fart med alla barnen här, men det var bara kul att se dem ha roligt.


Dags för bad för sonen så fort grannarna gått, själv åkte jag iväg för att hämta en överraskning till sonen. Hem igen och duscha av grabben, och lägga honom. Nu har jag äntligen kunnat sätta mig ner en stund. Börjar bli extremt trött. Har egentligen bara ett måste kvar idag, och det är att ta mig en dusch. 

Ovido - Quiz & Flashcards