Alla inlägg den 9 november 2014

Av star-shine - 9 november 2014 11:53

Kvällen igår blev faktiskt ganska så bra. Vi var på plats i god tid, så blev ju lite väntan. Sen blev det försenat på grund av att en del uppenbart inte kunde klockan. Men, det blev mat, och visst det var ätbart, men hade faktiskt förväntat mig bättre, med tanke på vilket ställe vi var på. Maten tog ju till och med slut och det dröjde en otroligt lång stund innan en del av det blev påfyllt.


Efter vi hade ätit klart blev det prat och lite gott att dricka. Dock var det inte ett ställe att rekommendera om man vill gå ut och ta sig ett glas. Bartenderna hade noll koll och dessutom ett extremt dåligt utbud. 


Men, vi satt samlade runt "vårt" bord och pratade och hade det riktigt trevligt. Fick livemusik lite senare, helt okej. Klockan rusade iväg och helt plötsligt var den mycket mer än vi räknat med. Bara att skynda sig hem, så min syster hade hört av sig och ville hem och sova.


Väl hemma blev det lite mys. Somnade och sov en liten stund. Vaknade drygt tre i natt igen med världens smärtor i magen. Vid ungefär halv fyra gick jag upp och pratade med pojkvännen som precis gått upp, eftersom han skulle åka iväg idag. Fick i mig lite ätbart och gick och la mig när han åkte. Låg och vred mig i sängen en timme, vid sextiden gick jag upp och tog fram vetekudden och värmde. Smärtorna avtog lite och jag orkade slumra en stund. Vaknade igen vid åtta och orkade inte somna om mer efter det. Låg dock kvar i sängen eftersom det fortfarande gjorde extremt ont. Vid nio vaknade sonen, och som tur är så fixar han att gå upp själv. Strax före tio kom han in till mig, så en stund senare var jag verkligen tvungen att ta mig ur sängen.


Gick upp och fixade lite frukost åt oss båda, sen har grabben lekt. Jag orkar inte göra något alls, har fortfarande ont. Vill inget mer än att smärtorna ska ge sig. Hade faktiskt nästan glömt hur ont det gör. Nu måste jag nog inse att jag måste vara noga med vad jag stoppar i mig, jag måste ta tag i mitt liv. För med den erfarenheten av de här smärtorna jag har sen tidigare så borde jag ha skött mig betydligt bättre. Men, det har ju gått bra på slutet. Antagligen blev det för mycket med alla olika faktorer igår. Eftersom jag är ensam med sonen så kan jag inte ta smärtstillande heller eftersom jag blir helt utslagen av dem.


Bara att bita ihop och försöka vara en hyfsat bra mamma, även om det såna här dagar är otroligt svårt. Vill egentligen bara krypa ner under täcket och sova bort all smärta.

Skapa flashcards