Alla inlägg under november 2014

Av star-shine - 20 november 2014 22:22

Shit vilken dag.


Började dagen med att följa med pojkvännen till sjukhuset, sen en snabbis in på ett par affärer. Sen åkte vi hem. Jag orkar inte göra något alls idag. Först så har jag träningsvärk, sen så har magsmärtorna slagit till ordentligt så jag orkar knappt röra mig.


Spenderade några timmar på vårdcentralen under eftermiddagen. De tog vanliga infektionsprover, som inte visade något. Fick kramplösande piller, som inte hjälper ett dugg.


Har suttit i soffan hela kvällen. Är ordentligt trött. Mår inge bra. Läkaren ska ringa imorgon, hoppas att hen är vettigare imorgon så de tar mig på allvar.

Av star-shine - 19 november 2014 22:10

Den här dagen började inte precis som man hade kunnat önska. Eller det var väl egentligen inte så farligt, men ändå. Tvärvaknade av att pojkvännen knuffade lite försiktigt på mig och talade om att vi hade försovit oss. Tittade på klockan och konstaterade att den var strax efter nio. Shit! Sonen skulle ha varit på förskolan klockan nio. Bara att sträcka sig efter mobilen och ringa förskolan och tala om hur det låg till. Upp och fick på mig kläder, väckte sonen och fick honom i ordning och iväg med honom.


Sen fick det bli lite frukost och sen en tur till mamma eftersom killen ville/behövde låna lite verktyg. Under tiden satt jag och pratade med mamma och tog en liten fika. Klockan gick, sen var det dags att byta om och åka mot stan igen. På schemat idag stod nämligen en timmes personlig träning. Var på plats en stund innan så körde uppvärmingen själv. Sen väntade en timmes träning, med fokus på teknik. Alltså hur man ska utföra övningarna på rätt sätt. Blev tillräckligt tufft ändå och det kändes verkligen i hela kroppen. 


Blev hämtad och så åkte vi och hämtade lillgrabben. Hem och fick i mig ett litet mellanmål, för efter den träningen var jag verkligen vrålhungrig. Sen kikade mamma förbi en snabbis för att få hjälp med att beställa en del till bilen. Efter det så fick det bli mat. Sen fixade vi på en film till grabben och själv la jag mig i badkaret och njöt en stund, medan pojkvännen gick till tvättstugan och sen till grannen. Bara jag badat klart, som tog lite drygt en timme, satte jag mig och kollade jobb och sen ner och fixa med tvätten. 


Lite kvällsmat och godnatt för grabben. Hjälpte en granne att bära in saker. Sen har jag bara kollat runt lite. 


Känner mig otroligt nöjd över att jag äntligen lyckats genomföra den här träningstimmen, det var ett bra tag sen jag köpte den. Känns fortfarande ganska rejält i benen, vilket var sista stället jag trodde jag skulle få träningsvärk på, men det visar bara hur extremt otränad jag faktiskt var nu. 



Av star-shine - 18 november 2014 23:12

Hjälp vad trött jag var imorse när alarmet ringde. Pojkvännen fick försöka länge för att få upp mig ur sängen. Kan ju kanska ha med att göra att klockan blev runt två i natt innan vi la oss ordentligt. Men, orkade släpa mig upp ur sängen till slut. Hann få på mig kläder och gå på toa, sen gick jag för att väcka en lika trött liten kille. Hinner precis väcka honom när mobilen plingar till. Besök utanför, bara att gå ut det, trots att det var drygt en halvtimme för tidigt.


Fixar i ordning sonen, får iväg honom till förskolan. Sen äter vi frukost och sen hoppar jag in i duschen. Lyckas piggna till lite, men fortfarande otroligt trött. Mellanlandar i trapphuset och får nycklar, sen iväg på möte. Idag fick jag information om en föräldra"utbildning" eller vad vi nu ska kalla det. Att lära sig att bemöta barn på ett bra sätt för att undvika bråk och konflikter. Fick till och med en läxa till nästa gång.


Direkt efter mötet åkte vi och hämtade saker till sonen, sen fick det bli lite mat när vi kom hem. Blev ståendes och prata med grannarna utanför, alltid lika trevligt. Sen dags att hämta sonen. Jaha, vikarier idag igen. Fast var en ordinarie så jag kunde växla några ord. Sen hem igen. 


Under eftermiddagen har vi haft besök av en granne, riktigt trevligt. Jag och sonen har lekt och läst, var riktigt populärt med de nya böckerna han fått. Så vi hade en liten mysstund tillsammans i väntan på att maten skulle bli klar. Åt lite mat, sen blev det inget speciellt en stund. La grabben, läste en till bok. Han ville som vanligt inte sova, men idag ville han däremot sova i vår säng, så gick och bäddade i ordning min säng och la honom där. Så där sover han nu. Ska flytta över honom till sin egna säng innan jag lägger mig tänkte jag. Inväntar bara att pojkvännen ska komma hem så vi kan lägga oss sen.

Av star-shine - 17 november 2014 19:45

Måndag och ny vecka. Vaknade redan vid halv sju av min underbara lilla katt. Gick dock och la mig igen och slöade fram tills det faktiskt var dags att gå upp. Idag var det dags för förskolan igen för sonen, nu har han varit hemma tillräckligt länge, så han behövde få komma tillbaka till sina kompisar.


Jag och pojkvännen passade på att åka och prata med min mamma. Gjorde ett försök med att tvätta lite av det som saneringsfirman inte gjort. En del gick det bra med, en del inte. Sen dags att hämta sonen igen. 


Har bara tagit det lugnt idag, men skönt det med.

Av star-shine - 16 november 2014 19:30

Vaknade alldeles för tidigt imorse. Är inte van att ha morgonpigga barn haha. Sonen kom och kröp upp i min säng en stund, men när han tyckte att det var dags för frukost så var det bara att följa med upp. Vi fixade frukost och sen blev det lite pysslande under förmiddagen. Ett litet mellanmål och sen iväg till badhuset. Där blev det plask och lek och vi hade jättekul. Tyvärr går tiden fort när man har kul. Åkte hem och åt mat. Sen var det dags att säga hejdå.


Hann inte mer än komma in igen innan jag och sonen fick besök av ena grannen. Barnen fann varandra ganska snabbt och lekte och busade resten av eftermiddagen. När de sedan gick hem så fick det bli kvällsmat och godnatt för min lilla trötta grabb.


Har haft en bra helg, det har varit kul. Nu sitter jag och väntar på att pojkvännen ska komma hem igen. 

Av star-shine - 15 november 2014 23:01

I morse ringde klockan tidigt, trots att det är lördag. Men kände mig ändå hyfsat pigg. Vi kom upp allihop och åt frukost tillsammans, något som inte är så jättevanligt. Fixade oss och sen åkte vi ner på affären och handlade, in på apoteket och hämtade mer medicin åt min mage och sen hem igen. Blev att fortsätta med städandet.


När klockan var strax före lunch fick vi besök. Ett besök vi har väntat på och sett fram emot länge. Nämligen pojkvännens barn som kom på besök. De fick komma in och vi satt och pratade lite, sen åt vi gemensam lunch allihop. Sen skulle hens mamma åka hem igen. 


Jag var supernervös inför den här helgen, men det har gått superbra. Hans barn och min son har lekt superfint hela eftermiddagen. De har målat, byggt med lego och kaplastavar, de har lekt kurragömma och jagat varandra och vi har varit ute på lekplatsen. Blev en liten paus mitt i allt för min pappa kom med mer leveranser, så fick bära upp och installera lite. Sen åt vi mat och efterdet så blev det lördagsmys i soffan med film och godis. Sen blev klockan kvällen och det var dags för barnen att lägga sig. 


Sen har jag och pojkvännen pratat lite inför morgondagen, men dock inte bestämt något än. Vi har lite olika åsikter om vad vi kan hitta på. Men det återstår att se imorgon. Nu börjar klockan bli mycket så det får strax bli sängläge även för mig.

Av star-shine - 14 november 2014 22:45

Tänker börja med att be om ursäkt för att jag inte skrivit på några dagar. Har haft så fullt upp så jag har tyvärr inte hunnit.


Vad har jag då gjort? Ja, i onsdags så blev det en tur till mina föräldrar på förmiddagen för att min bil var tvungen att bli fixad. Fick ju ombesiktning på den. Fick hjälp av min snälla pappa och pojkvännen. Sen en snabbis tillbaka till stan för att gå på ett meningslöst möte. Passade även på att besikta om bilen så nu är den godkänd. Tillbaka till mina föräldrar, åt mat och sen åkte jag och pappa och hämtade en tvättmaskin åt mig. Resten av kvällen satt vi och pratade.


Hela dagen igår (torsdag) bodde jag mer eller mindre i garaget, när jag väl vaknade kan väl tilläggas, fick otroligt nog en ordentlig sovmorgon. Så efter frukosten så gick jag ut i garaget. Vad gör man i ett garage en hel dag då? Jo, jag har slipat min bil och det tog betydligt längre tid än jag trodde. Okej, jag hade ju kunnat använda maskin, men valde att slipa allt för hand. Trivs ganska bra med att få hålla på och greja så. Är dessutom riktigt stolt över mig själv att jag fixade det, trots att det var första gången jag gjorde det helt på egen hand. Fick godkännande av min pappa när han kom hem. Grundmålade,och sen fick jag vänta tills det var torrt, passade på att äta kvällsmat då, sen var det bara att sätta igång att spackla. Sen blev det en stund inne, med prat. Strax innan läggdags var jag ut och spacklade lite till.


Idag (fredag), blev jag väckt i normal tid. Samma visa idag, frukost och sen ut i garaget. Började med att slipa där jag grundmålat/spacklat. Det gick däremot mycket snabbare än vad det gjorde igår. Sen blev det fälgrengörning och sen tvätt av sommardäcken. Eftersom temperaturen ute inte var den varmaste sprang jag runt runt under tiden tvättmedlet skulle sitta, bara för att hålla värmen. Sen, när jag plockat undan allt så var det dags att tvätta bilen, eller de delar jag hållt på med. När det var gjort så grundmålade jag. Sen blev det in och äta mat. Efter det blev det dock väntan på att pappa skulle komma hem så vi kunde måla klart. Fick ringa pojkvännen och tala om att han inte behövde komma, eftersom vi inte var klara. Till slut kom pappa hem, men han ville ju äta och så först. Sen kom vi äntligen ut till garaget igen och kunde börja måla. Tyvärr var färgen väldigt snabb på att torka så resultatet blev inget vidare, plus att ena kanten blev det lite för lite färg på, då den tog slut. Så blir att avvakta och se hur det ser ut när det torkat ordentligt.


Sen var jag med och tände i pannan, mest för att se hur man gör. Kvällsmat och sen kolla genom lite grejer. Pojkvännen kom och hämtade mig och sonen och vi åkte hem. Sonen fick gå in och jag gick raka vägen till förrådet för att titta på sakerna vi fått hem från saneringen. Gissa om att jag är grymt besviken då jag snabbt kunde konstatera att de inte ens försökt sanera mina saker. Den där hemska brandlukten slog emot mig när jag öppnade lådan. Är otroligt ledsen. Ringde till min mamma direkt och hon har lovat att försöka tvätta en del av sakerna. Känns skit, eftersom jag inte kan använda något av det som det ser ut nu. Så jag anser att jag försöker hellre själv att sanera det. Går det inte så har jag i alla fall försökt och det känns bättre än att kasta det utan att först försöka.


Sen blev det in hemma, in i duschen med både mig och sonen. Sen ett snabbvarv med dammsugaren. Resten får jag ta i morgon.

Av star-shine - 11 november 2014 22:19

Vaknade alldeles för tidigt idag, tack vare denna underbara byggarbetsplats som man bor på. Strax efter klockan sju drog de igång med betongborrandet, så man höll på att flyga ur sängen. Börjar verkligen tappa lusten att bo kvar här, även om jag vet att det snart ska vara klart. Det är extremt påfrestande att det ska hålla på här hela tiden.


Släpade mig så småningom upp ur sängen, var ju ingen idé att ligga kvar och försöka somna om, då oljudet och vibrationerna höll på ett par timmar. Den enda som sov sig genom eländet var sonen, otroligt nog.


Besök stod på schemat idag, och det fick vi. Var trevligt men samtidigt kändes det konstigt. Kände mig i vägen och även om jag försökte vara delaktig i samtalet så blev det inget bra. Eller, det kändes iaf inget bra. Bebisen som var med var iaf väldigt gullig, och gjorde inte alls så man blev sugen på att skaffa fler barn.


Under tiden gick sonen iväg till grannarna för att leka. Han kom hem strax efter besöket hade åkt. Där väntade ett vansinnesutbrott igen. Denna gången tog pojkvännen honom och höll i honom. Det funkar säkert när de är själva men nu satt jag bredvid och då gav sig inte sonen för han ville till mig. Tog lång tid innan han lugnade sig. Sen satt vi och myste och pratade.


Kvällen har inte innehållt något intressant alls. Suttit vid datorn en liten stund nu, i väntan på att sonen ska somna. Blir en hemmadag imorgon med, då vi ska greja lite.

Ovido - Quiz & Flashcards