Alla inlägg den 3 december 2014

Av star-shine - 3 december 2014 21:26

Eftermiddagen och kvällen har bara flutit på. Haft besök av grannarna, riktigt kul, barnen lekte otroligt fint idag så var riktigt synd att avbryta dem, men eftersom det är vardag imorgon så var vi tvungna. 


Nu är jag faktiskt otroligt trött, brukar inte vara speciellt vanligt när klockan inte är mer än vad den är, men jag har ju varit vaken ett antal timmar mer än vad jag brukar. Så nu ska det bli en liten snabbdusch och sen sängen. En ny arbetsdag väntar i morgon. Minns jag rätt så är det dessutom en utedag, så är nog bra om jag är hyfsat pigg.

Av star-shine - 3 december 2014 15:46

Ja, vad säger man? Varit uppe sen supertidigt imorse, jobbat hela dagen. Det har varit okej. Men sen att komma hem och bara kunna konstatera att det kaos jag haft i mitt liv åter verkar dra igång. 


När jag började skriva den här bloggen, var det tänkt att jag skulle skriva om allt kaos jag varit med om. Det rann dock ut i sanden då jag aldrig varit bra på att faktiskt fortsätta skriva. 


Min son, som jag älskar mer än något annat, var långt ifrån planerad. Han kom till på grund av ett utnyttjande. Nej, skulle inte vilja kalla det för våldtäckt eftersom jag själv var så psykiskt nere så jag förstod inte vad som hände, men det klart det är ju en definitionsfråga. På grund av detta så har jag haft ett helvete. Den idioten som gjorde detta har inte kontaktat mig alls efter att jag bad honom dra åt helvete, men däremot hans mamma. Jag har haft många långa samtal på familjerätten, där hon krävt umgänge. Med tanke på hur hon har behandlat mig, bland annat hotat mig, pratat en massa strunt och spridit lögner om mig så har jag vägrat att låta min son träffa den här manipulativa människan. 


Efter ungefär en halv evighet så lades ärendet äntligen ner. Nu närmar sig sonen fyra år, och jag minns att hon sa att bara han blir så gammal så skulle ingen kunna hindra henne längre. 


Nu har hon börjat igen, via facebook. Så jag inväntar bara ett samtal eller ett brev från familjerätten igen. Jag orkar inte med det här, inte en gång till. Ska jag behöva flytta för att få känna mig trygg? För att vi ska få vara i fred? Varför ska jag behöva ge upp mitt liv när det är hon som inte är riktigt klok?


Fördelen idag är att jag lever i ett bra förhållande med en man som vill vårt bästa. Jag har fått erfarenheter som kan hjälpa mig. Men ändå, jag är verkligen inte sugen på att genomlida en sådan procedur igen.


Så, är det någon som har varit/är i liknande situation eller har några andra tips, snälla kontakta mig.

Skapa flashcards