Alla inlägg den 15 februari 2015

Av star-shine - 15 februari 2015 22:30

bara allmänt fet? 


Ja, jag har stora problem med min egen kropp för tillfället. Jag mår riktigt kasst och det gör att jag har hamnat i en ond spiral. En spiral som bara går nedåt, så onyttig och ohälsosam det bara går. Samtidigt har självförtroendet självklart kraschat igen. Jag kan ju inte tycka om mig själv när jag ser ut såhär.


Vad är då såhär? Kroppen, som jag normalt sett är ganska nöjd med, eller, som jag har lärt mig att acceptera kanske låter mer rätt, är inte riktigt som den brukar. Med tanke på att mitt mående gör att jag har svårt att äta, så blir det att jag stoppar i mig sånt som jag är sugen på, inte sånt jag bör. Detta resulterar i att det blir otroligt mycket snacks. Ju mer sån skit jag äter, desto sämre mår jag. Suck!


Hur sjutton bryter man en ovana? 



Av star-shine - 15 februari 2015 12:12

Har suttit och funderat lite nu under morgonen/förmiddagen. Det är nämligen så att pga allt som hänt runt omkring mig genom åren, och då tänker jag nog främst på det senaste året, så har jag otroligt svårt att känna mig trygg. Denna avsaknad av trygghet gäller även i mitt egna hem. 


Jag bor i lägenhet, några våningar upp, i ett lägenhetshus som ska vara låst dygnet runt. Nu är det så att dörrarna i entren inte stängs ordentligt och står alltså öppna och vem som helst kan ta sig in. Dörren till lägenheterna är låsta automatiskt, men det gäller ju att låssystemet fungerar som det ska.


För att jag ska känna mig trygg och kunna slappna av så jag orkar somna, så behöver jag låsa dörren extra. Vi har till och med fått ett ytterligare lås till dörren just för att den allltid ska kunna vara låst. Anledningen till att jag funderat på detta är att jag, inte sovit speciellt bra i natt, trots att jag låste dörren igår kväll innan jag la mig. Problemet? Jo, det konstaterade jag när jag klev upp, - dörren var öppen.


Pojkvännen hade gått upp och åkt tidigt, och inte låst dörren efter sig. Jag blir galen på en sån sak. Varför ska hans glömskhet/lathet behöva göra så att jag inte får sova. Jag behöver få sova nu, eftersom jag mår riktigt rikgit dåligt om jag blir för trött. Men men, bara att uthärda en dag till då :( 

Ovido - Quiz & Flashcards