Alla inlägg den 25 maj 2015

Av star-shine - 25 maj 2015 11:48

Ytterligare en dag då man lämnar på förskolan och åker därifrån med många tankar som snurrar och känner sig allmänt förbannad.


Vad är då anledningen? Jo, på sonens förskola så har det kommit en utländsk kille. Eller kommit, han har gått där ett bra tag nu. Denne kan nästan ingen svenska alls, bortsett från ett gäng mindre trevliga ord. Hans sätt att  kommunicera består av att slåss. Den här killen verkar älska att "ge sig på" min son, och vissa dagar hinner vi knappt genom grinden innan han springer fram och försöker slå. Sonen försöker då ta skydd bakom mig. 


Idag var alla barn och fröknar ute, sonen går till "sin" fröken, jag säger hej då och börjar gå mot grinden. I ögonvrån ser jag sonen gå fram mot en leksak, som står för sig självt. Då kommer den här "bråkstaken" och skyndar sig fram och tar leksaken, och börjar sen slå sonen. INGEN fröken reagerar alls. Jag ropar åt killarna och går emot dem, då skyndar de sig iväg. Sonen springer och tar skydd i frökens knä. Hon har suttit och grejat med flera yngre barn omkring sig och har inte sett vad som hänt, men övriga fröknar då?? Alla andra typ 7-8st som bara stod och pratade med varandra??


Jag blir så förbannad på att de inte kan ta itu med problemet. De har fått en resurs pga det här barnet, borde inte denne faktiskt hålla koll då? Jag vet inte vad jag ska ta mig till. Sonen har alltid älskat att åka till förskolan och leka, men senaste tiden vill han inte gärna dit. Och jag förstår ju varför. Tyvärr är det bara "vår" fröken det går att prata med, de andra verkar inte förstå/inte bry sig. Tyvärr är hon inte där hela tiden då hon bara jobbar deltid nu. 


Tycker det är så fel att ett barn ska behöva ta emot slag på det viset när det finns ett helt gäng med vuxna närvarande. 


Detta har ju dessutom orsakat att min son slåss han med. Och ja, jag säger ingenting om han försvarar sig för det anser jag att han har rätt att göra. Däremot så är vissa av fröknarna extremt snabba på att anklaga mig vid de här tillfällena. Så, mitt barn får inte slåss, men han får gärna vara slagpåse??? Nej, helt fel i hela systemet där.

Ovido - Quiz & Flashcards