Direktlänk till inlägg 17 augusti 2015

Tillbaka till vardagen

Av star-shine - 17 augusti 2015 10:17

Eller vad man nu ska kalla det. 


Sommaren har passerat, inte hänt något speciellt utan det har varit ungefär som vanligt. Bonus har varit här en hel del, på gott och ont. Det är inte alltid det lättaste att få in ett större barn i ens liv, men det har ändå funkat ganska bra. 


Tyvärr har det inte blivit av några av planerna jag hade för sommaren, men det har gått ändå. Sonen har iaf fått gå på simskola, inte världens bästa väder och temperatur de veckorna men han kämpade på bra och fick nöjt ett märke sista dagen. 


Nu kan man säga att vardagen har börjat. Grabben har börjat förskolan igen efter sommaren. Blev dock lite strul med timmarna, men fick hjälp och nu får han gå de timmarna han behöver. 


För mig går tiden sakta men säkert framåt. Börjar närma sig, men ändå långt kvar. Mår ungefär som en bergodalbana, vissa dagar ganska bra och vissa riktigt dåligt. Men, jag försöker ändå hålla humöret uppe, även om det inte alltid är det lättaste. 


Börjar känna mig lite orolig inför framtiden, min sk sambo har knappt visat något som helst intresse för något. Han kan fråga lite sporadiskt "hur är det", men annars inget. Den som visar stor glädje och nyfikenhet så är det sonen. Jag vet att jag klarar mig själv, men vill ju så gärna ha en fungerande familj. Men, det är ett tag kvar, så han har fortfarande chansen att visa att han finns och bryr sig...


Jag ska under närmaste tiden försöka fixa i ordning här hemma. Jag har börjat under sommaren med att byta rum och så, men det är mycket småsaker som ska flyttas rätt med. Jag har tyvärr inte haft orken att göra så mycket, utan det blir lite i taget. Mamma har varit snäll och varit här och hjälpt mig en del. Får passa på att göra resten när jag är ensam hemma på dagarna, annars är det bara någon som ska vara i vägen. Men men...


Nu ska jag ta tag i dagen och få något gjort

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av star-shine - 8 februari 2020 22:08

Över ett år har passerat sedan jag senast skrev något. Mitt liv har varit en rejäl bergochdalbana. Det har hänt både bra och dåliga saker och jag orkar inte göra någon direkt tillbakablick heller nu.   Anledningen till att jag faktiskt loggade in...

Av star-shine - 27 november 2018 23:50

Känslor, tankar och beteenden, är det något vi kan påverka själva? En del påstår det, andra inte. Jag? Jag har ingen aning om vad jag ska tro längre. Sen ett tag tillbaka så är hela mitt så kallade känsloliv helt förvridet. Jag tänker, känner och drö...

Av star-shine - 2 september 2018 22:57

vad gör man då?    Det har gått ungefär ett halvår sedan jag skrev här senast. Det har helt enkelt inte funnits motivation eller ork, men framför allt så har jag jättesvårt att komma igång och få saker gjorda. Mitt liv känns som en extram bergoch...

Av star-shine - 15 februari 2018 14:58

Jag har precis insett vad jag verkligen saknar, ett ventilationsområde. Vad sjutton menar jag med det? Jo, ett ställe där jag kan få ventilera allt jag bär på, där jag faktiskt får svar. Som nu, nu sitter jag här, har precis haft ett bråk med äldsta ...

Av star-shine - 5 februari 2018 21:07

vad gör man när man ibland kommer på sig själv med att tänka tankar man egentligen inte borde tänka? Vet inte varför tankarna kommer eller hur jag ska få bort dem. Vet bara att jag känner mig som världens elakaste efteråt.    Jag är trött. Inget ...

Skapa flashcards