Alla inlägg den 16 september 2015

Av star-shine - 16 september 2015 11:00

Vet inte riktigt var jag ska börja idag, alla känslor är i ett fullständigt virrvarr. Vet snart knappt vad jag känner och det börjar bli för mycket, jag orkar inte med det här längre.


I natt fick jag åka in för kontroll igen. Hade ont, fast inte så jätteont, men hade kommit lite blod. Väl inne konstaterades att allt såg bra ut, bortsett från en infektion som jag fick medicin mot. Blandade känslor. Otroligt lättad över att det inte var något fel, men samtidigt besviken över att inget har hänt än. Vill ju att detta ska vara över snart.


När jag sitter och läser i mitt flöde idag så konstaterar jag att det blivit andra nytillskott under natten. Varför inte jag?? Jag vill också få träffa min lilla bebis snart. 


Med tanke på att det blev kontroll sent och jag inte var hemma förrän typ mitt i natten så skickade jag ett meddelande till förskolan att sonen skulle bli ledig idag. Ändå får jag meddelande tidigt imorse med en ifrågasättning om jag menade idag (???) Som att detta inte var nog, för en stund sen kom ytterligare meddelanden, med frågan om sonen kommer vara ledig varje onsdag. Detta trots att jag så sent som igår hade talat om att nej, det är inte alls säkert, utan det beror på hur det ser ut hemma. Vilket jag skrev tillbaka, samt att jag skrev att han skulle kommit idag, men han  fick bli ledig eftersom jag var tvungen att få sova då jag var på sjukhuset halva natten. Nej men då kommer svaret att jag ska tala om så fort jag vet pga att sonen har specialmat.


Jag ser alltid till att tala om så fort jag vet om det blir någon ändring. Och jag VET att det räcker att de får veta det före halv åtta på morgonen samma dag (för matens skull). Jag blir galen på vissa ur personalen som inte verkar förstå något. Känns som att de stör sig enormt på att jag har fått beviljat de här extra timmarna för sonen. Men, det handlar om 3 (!!) veckor till. Är det så otroligt svårt att förstå det? 



Ovido - Quiz & Flashcards