Direktlänk till inlägg 16 september 2015

känslokaos

Av star-shine - 16 september 2015 11:00

Vet inte riktigt var jag ska börja idag, alla känslor är i ett fullständigt virrvarr. Vet snart knappt vad jag känner och det börjar bli för mycket, jag orkar inte med det här längre.


I natt fick jag åka in för kontroll igen. Hade ont, fast inte så jätteont, men hade kommit lite blod. Väl inne konstaterades att allt såg bra ut, bortsett från en infektion som jag fick medicin mot. Blandade känslor. Otroligt lättad över att det inte var något fel, men samtidigt besviken över att inget har hänt än. Vill ju att detta ska vara över snart.


När jag sitter och läser i mitt flöde idag så konstaterar jag att det blivit andra nytillskott under natten. Varför inte jag?? Jag vill också få träffa min lilla bebis snart. 


Med tanke på att det blev kontroll sent och jag inte var hemma förrän typ mitt i natten så skickade jag ett meddelande till förskolan att sonen skulle bli ledig idag. Ändå får jag meddelande tidigt imorse med en ifrågasättning om jag menade idag (???) Som att detta inte var nog, för en stund sen kom ytterligare meddelanden, med frågan om sonen kommer vara ledig varje onsdag. Detta trots att jag så sent som igår hade talat om att nej, det är inte alls säkert, utan det beror på hur det ser ut hemma. Vilket jag skrev tillbaka, samt att jag skrev att han skulle kommit idag, men han  fick bli ledig eftersom jag var tvungen att få sova då jag var på sjukhuset halva natten. Nej men då kommer svaret att jag ska tala om så fort jag vet pga att sonen har specialmat.


Jag ser alltid till att tala om så fort jag vet om det blir någon ändring. Och jag VET att det räcker att de får veta det före halv åtta på morgonen samma dag (för matens skull). Jag blir galen på vissa ur personalen som inte verkar förstå något. Känns som att de stör sig enormt på att jag har fått beviljat de här extra timmarna för sonen. Men, det handlar om 3 (!!) veckor till. Är det så otroligt svårt att förstå det? 



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av star-shine - 8 februari 2020 22:08

Över ett år har passerat sedan jag senast skrev något. Mitt liv har varit en rejäl bergochdalbana. Det har hänt både bra och dåliga saker och jag orkar inte göra någon direkt tillbakablick heller nu.   Anledningen till att jag faktiskt loggade in...

Av star-shine - 27 november 2018 23:50

Känslor, tankar och beteenden, är det något vi kan påverka själva? En del påstår det, andra inte. Jag? Jag har ingen aning om vad jag ska tro längre. Sen ett tag tillbaka så är hela mitt så kallade känsloliv helt förvridet. Jag tänker, känner och drö...

Av star-shine - 2 september 2018 22:57

vad gör man då?    Det har gått ungefär ett halvår sedan jag skrev här senast. Det har helt enkelt inte funnits motivation eller ork, men framför allt så har jag jättesvårt att komma igång och få saker gjorda. Mitt liv känns som en extram bergoch...

Av star-shine - 15 februari 2018 14:58

Jag har precis insett vad jag verkligen saknar, ett ventilationsområde. Vad sjutton menar jag med det? Jo, ett ställe där jag kan få ventilera allt jag bär på, där jag faktiskt får svar. Som nu, nu sitter jag här, har precis haft ett bråk med äldsta ...

Av star-shine - 5 februari 2018 21:07

vad gör man när man ibland kommer på sig själv med att tänka tankar man egentligen inte borde tänka? Vet inte varför tankarna kommer eller hur jag ska få bort dem. Vet bara att jag känner mig som världens elakaste efteråt.    Jag är trött. Inget ...

Ovido - Quiz & Flashcards