Alla inlägg under juli 2016

Av star-shine - 18 juli 2016 23:45

Vet inte var den här dagen försvann. Satt precis och funderade på vad jag har gjort idag och kom fram till att jag tror inte att jag har gjort något alls, haha.


Jo då, jag började dagen med att rensa lite bär och gjorde smoothie åt mig och barnen, blev inte perfekt, men hyfsat okej ändå. Sen tog vi en tur till biblioteket för att låna lite böcker, blev en hel kasse med hem. Nu vet vi vad vi har att göra. 


Blev en liten snabblunch bestående av rester, pasta och korv i oika varianter. Sen har jag matat katt, då jag har tagit på mig att vara kattvakt. Och en tur till mina föräldrar för att låna en väska, blev dock kvar där ett par timmar med. Handlade på vägen hem, väl hemma var sambon för en gångs skull i full färd med att fixa kvällsmat. Kycklingtacos, så blev riktigt gott. 


Kvällen har jag ägnat åt att packa, och fick åka och hämta en väska till då alla grejer tog betydligt större plats än vad jag hade räknat med. Men nu är det mesta i väskorna, får fixa det sista imorgon då det verkligen är sovdags nu

Av star-shine - 17 juli 2016 21:53

Idag har vi haft en riktigt härlig dag. Vaknade allmänt seg imorse, då natten inte bjudit på tillräckligt mycket sömn, men det är ganska så vanligt när man är småbarnsförälder. Väl uppe så passade sambon på att smyga iväg med yngsta under tiden jag var på toa, så där började jag fundera på varför han hade så bråttom så han inte ens kunde växla ett par ord med mig.


Men, fick upp barnen och fick oss i ordning. Sen åkte vi iväg för att ta nästa etapp i stolpjakten. Vi har legat riktigt på latsidan och inte letat på väldigt länge så idag passade det riktigt bra att göra en omgång. Räknade jag inte fel så blev det totalt 13 stycken idag, vilket är riktigt bra gjort. Barnen var jätteduktiga. Blev en liten paus med glass och lek på en lekplats mellan.


Hem till mina föräldrar och där kom vi precis lagom till maten. Efter förmiddagens motion så smakade det riktigt gott med mat. Vi blev kvar där några timmar innan det var dags för hemfärd. Vi var visserligen bara hemma och hämtade burkar och så åkte vi igen, denna gång för att plocka lite bär. Blåbär och hallon blev det med hem, så nu har jag lovat barnen smoothie imorgon till frukost. 


För att summera dagen så har den varit riktigt bra. Underbart att få sådana dagar ibland. 

Av star-shine - 16 juli 2016 23:58

Jag har ju helt totalt glömt av bloggen. Har nu suttit och läst hela förra årets inlägg och konstaterat att jag hade ett riktigt skitår. 


Men, för att börja där jag hade slutat. Bebis kom strax därefter. En stor liten kille på nästan fyra kilo. Förlossningen var hemsk. Resan till förlossningen var hemsk. Denna gick snabbare än när äldsta grabben föddes, då det tog supermånga timmar. Den här gången var jag fast besluten om att jag inte skulle ha någon bedövning, förutom lustgasen då. Det var en extrem smärta och så här i efterhand så ångrar jag mig. Jag hade superont även efteråt. Fick komplikationer även denna gång, men fick ju ligga kvar ändå pga nån infektion. 


Första månaderna bodde vi hos mina föräldrar då sambon inte fick göra någonting. Hade dop som gick ganska bra. Blev kvar hos föräldrarna längre än beräknat, på gott och ont.


Väl hemma sen så har det varit ungefär som vanligt, allmänt kaos. Jag har kämpat med amning som inte har funkat. Eller jo det har den egentligen, bortsett från infektioner och sår och sånt.


När lillen var ungefär 4månade blev vi sjuka, och efter många turer fram och tillbaka på akuten så blev det en inläggning på lillen, med syrgasgrimma då han inte syresätte sig ordentligt. Rs-virus visade det sig. 


Våren kom, och pollensäsongen, mediciner på båda killarna. Suck. 


I övrigt har allt på något konstigt sätt rullat på. Saker och ting är verkligen ingen dans på rosor, och vår relation är allt annat än bra. Men, jag försöker fortfarande göra det bästa av situationen och hoppas på att det räcker. 


Jag ska försöka ta upp bloggandet igen, hoppas på att jag kan få till tiden. 

Skapa flashcards