Direktlänk till inlägg 17 juli 2016

Stolpar och blåbär

Av star-shine - 17 juli 2016 21:53

Idag har vi haft en riktigt härlig dag. Vaknade allmänt seg imorse, då natten inte bjudit på tillräckligt mycket sömn, men det är ganska så vanligt när man är småbarnsförälder. Väl uppe så passade sambon på att smyga iväg med yngsta under tiden jag var på toa, så där började jag fundera på varför han hade så bråttom så han inte ens kunde växla ett par ord med mig.


Men, fick upp barnen och fick oss i ordning. Sen åkte vi iväg för att ta nästa etapp i stolpjakten. Vi har legat riktigt på latsidan och inte letat på väldigt länge så idag passade det riktigt bra att göra en omgång. Räknade jag inte fel så blev det totalt 13 stycken idag, vilket är riktigt bra gjort. Barnen var jätteduktiga. Blev en liten paus med glass och lek på en lekplats mellan.


Hem till mina föräldrar och där kom vi precis lagom till maten. Efter förmiddagens motion så smakade det riktigt gott med mat. Vi blev kvar där några timmar innan det var dags för hemfärd. Vi var visserligen bara hemma och hämtade burkar och så åkte vi igen, denna gång för att plocka lite bär. Blåbär och hallon blev det med hem, så nu har jag lovat barnen smoothie imorgon till frukost. 


För att summera dagen så har den varit riktigt bra. Underbart att få sådana dagar ibland. 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av star-shine - 8 februari 2020 22:08

Över ett år har passerat sedan jag senast skrev något. Mitt liv har varit en rejäl bergochdalbana. Det har hänt både bra och dåliga saker och jag orkar inte göra någon direkt tillbakablick heller nu.   Anledningen till att jag faktiskt loggade in...

Av star-shine - 27 november 2018 23:50

Känslor, tankar och beteenden, är det något vi kan påverka själva? En del påstår det, andra inte. Jag? Jag har ingen aning om vad jag ska tro längre. Sen ett tag tillbaka så är hela mitt så kallade känsloliv helt förvridet. Jag tänker, känner och drö...

Av star-shine - 2 september 2018 22:57

vad gör man då?    Det har gått ungefär ett halvår sedan jag skrev här senast. Det har helt enkelt inte funnits motivation eller ork, men framför allt så har jag jättesvårt att komma igång och få saker gjorda. Mitt liv känns som en extram bergoch...

Av star-shine - 15 februari 2018 14:58

Jag har precis insett vad jag verkligen saknar, ett ventilationsområde. Vad sjutton menar jag med det? Jo, ett ställe där jag kan få ventilera allt jag bär på, där jag faktiskt får svar. Som nu, nu sitter jag här, har precis haft ett bråk med äldsta ...

Av star-shine - 5 februari 2018 21:07

vad gör man när man ibland kommer på sig själv med att tänka tankar man egentligen inte borde tänka? Vet inte varför tankarna kommer eller hur jag ska få bort dem. Vet bara att jag känner mig som världens elakaste efteråt.    Jag är trött. Inget ...

Skapa flashcards