Alla inlägg den 3 november 2017

Av star-shine - 3 november 2017 21:01

Har kommit till en gräns där jag sitter och funderar på om jag ska orka fortsätta kämpa eller om jag bara ska ge upp. Jag mår skit, den ena dagen är värre än den andra. Jag har försökt be om hjälp på olika sätt, men bemöts med total oförståelse. Jag vet inte vad jag ska ta mig till längre. Hela min situation är ohållbar. 


Det kommer dagar lite då och då som känns bättre, och jag har haft en lite ljusare period nyligen, men framtiden ser bara totalt nattsvart ut. Jag vet inte var jag ska vända mig, vad jag ska göra för att kunna bryta detta. '


Jag berättade idag för en person att det gått så långt att jag lessnat på mina barn, att jag inte orkar längre. Varför jag som mamma måste vara den som tar fullt ansvar hela tiden, varför aldrig pappor har sånt ansvar. Jag vill bara åka iväg och vara mig själv, få göra något för min egen skull, få hämta ny energi för att kunna ta tag i allt. Men, det var ju hemskt att jag kände så, och så vidare. Och ja, det är hemskt, jag skäms för mina känslor. Jag älskar egentligen mina barn, men just nu mår jag så dåligt att jag inte orkar eller kan vara den där bra mamman. Jag vet det otroligt väl utan att någon annan ska trycka ner mig ännu mer.


Hjälp, ta mig härifrån. Jag måste få komma bort. Det kvittar vart bara jag slipper att sitta instängd här...

Skapa flashcards