Direktlänk till inlägg 7 december 2017

Totalkrasch

Av star-shine - 7 december 2017 21:36

Jaha, då var dagen här, dagen då det känns som att hela mitt liv kraschade. Efter att ha gråtit nästan konstant och haft ett tryck över bröstet senaste veckan så fick det vara nog idag. Jag samlade krafter och ringde vårdcentralen och berättade hur jag känner. Fick en tid ett par timmar senare.


Om man i vanliga fall är inne hos läkaren i max fem minuter så var det tvärtom idag. Fick en läkare jag aldrig sett förr, men var inne på rummet i nästan en timme. Jag försökte förklara hur jag mår, jag grät, jag skämdes men på något sätt kändes det ändå bra. Läkaren ville sjukskriva mig på heltid och sa att jag måste få möjlighet att vila och ta hand om mig själv. Fick även medicin som jag kan ta när jag behöver sova. Är dock lite rädd för sådana mediciner, men har insett att jag kanske faktiskt behöver ta någon nu så jag i alla fall får sova ordentligt en natt. 


Men, om jag känner mig lättad för att någon äntligen lyssnat och tagit mitt mående på allvar, så känner jag om möjligt, ännu mera stress över skolan. Jag har ju massor som ska göras, men nu ska jag inte göra något? Kollade lite på csn och är man helt sjukskriven så får man behålla sitt studiemedel, men om man är sjukskriven på deltid så får man bara för den tiden man studerar. Vilket innebär, att om jag skulle vilja försöka att gå till skolan någon dag, så riskerar jag att förlora mitt studiebidrag. Jag måste verkligen ringa och prata med dem imorgon så jag vet vad som gäller. 


Sist jag skrev såg ju familjesituationen allmänt kaotisk ut. Strax efter så, via ett samtal från mamma, så hörde de här familjemedlemarna av sig och vi bestämde för att ses och prata om saker som hänt. Detta gjordes och, vi löste problemen just då. 

Jag har varit tvungen att ta hjälp av min mamma nu igen, och jag märker ju att det inte är hållbart i längden, men jag vet inte riktigt hur jag ska lösa det annars. Jag skulle behöva någon som kan hjälpa mig med allt praktiskt...


Oavsett, julen närmar sig, jag har absolut ingen julstämning än, även om jag försöker göra mitt bästa för att barnen ska få det mysigt. Det är viktigt för mig att de får ha en mysig jultid som små



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av star-shine - 8 februari 2020 22:08

Över ett år har passerat sedan jag senast skrev något. Mitt liv har varit en rejäl bergochdalbana. Det har hänt både bra och dåliga saker och jag orkar inte göra någon direkt tillbakablick heller nu.   Anledningen till att jag faktiskt loggade in...

Av star-shine - 27 november 2018 23:50

Känslor, tankar och beteenden, är det något vi kan påverka själva? En del påstår det, andra inte. Jag? Jag har ingen aning om vad jag ska tro längre. Sen ett tag tillbaka så är hela mitt så kallade känsloliv helt förvridet. Jag tänker, känner och drö...

Av star-shine - 2 september 2018 22:57

vad gör man då?    Det har gått ungefär ett halvår sedan jag skrev här senast. Det har helt enkelt inte funnits motivation eller ork, men framför allt så har jag jättesvårt att komma igång och få saker gjorda. Mitt liv känns som en extram bergoch...

Av star-shine - 15 februari 2018 14:58

Jag har precis insett vad jag verkligen saknar, ett ventilationsområde. Vad sjutton menar jag med det? Jo, ett ställe där jag kan få ventilera allt jag bär på, där jag faktiskt får svar. Som nu, nu sitter jag här, har precis haft ett bråk med äldsta ...

Av star-shine - 5 februari 2018 21:07

vad gör man när man ibland kommer på sig själv med att tänka tankar man egentligen inte borde tänka? Vet inte varför tankarna kommer eller hur jag ska få bort dem. Vet bara att jag känner mig som världens elakaste efteråt.    Jag är trött. Inget ...

Ovido - Quiz & Flashcards