Alla inlägg den 10 januari 2018

Av star-shine - 10 januari 2018 23:46

Dagen höll på att krascha totalt redan tidigt i morse. Jag var trött och inte alls på något toppenhumör från början, och lyckas sen att klanta mig ordentligt och tappa ut diverse frukost på golvet. Halvt skrek bara att jag orkar inte mer, nu går jag och lägger mig, vilket jag också gjorde. Tur jag bara hade den stora hemma, för han fixade sig själv och kom sen in till mig. Vi pratade, jag bad om ursäkt och sen gick jag och städade och åt frukost.


Då vi på grund av mig blev ett par minuter sena så kände jag att jag måste följa med honom in till skolan, och det resulterade i att jag beslutade mig snabbt för att vara kvar ett tag. Det blev både bra och mindre bra observationer. Första lektionen flöt superbra, och den pedagogen pratade jag även med efteråt och talade om vad jag tyckt om upplägg, bemötande och sättet att fånga barnens uppmärksamhet. Jättebra.


Sen var resten av tiden i vanliga klassrummet. Pedagogen där såg halvt panikslagen ut när hen insåg att jag skulle vara kvar. Lyckades inte fånga barnen, svamlade och hade ingen som helst logik i förklaringarna. Kändes som att hen inte trodde att barnen skulle förstå/ vara tillräckligt kompetenta för att klara av uppgifterna, som för övrigt var superenkla. 


Kändes skönt att jag tog mig tiden att vara med och titta. Fick en liten inblick i hur det fungerar vid lunchen med, samt lokaliserade delar av doftproblematiken. Har lite att ta med mig till mötet jag ska på.


Blev dock helt slut av att vara där, så resten av dagen har det inte blivit så mycket gjort. 

Skapa flashcards