Direktlänk till inlägg 2 september 2018

När allt känns mörkt...

Av star-shine - 2 september 2018 22:57

vad gör man då? 


Det har gått ungefär ett halvår sedan jag skrev här senast. Det har helt enkelt inte funnits motivation eller ork, men framför allt så har jag jättesvårt att komma igång och få saker gjorda. Mitt liv känns som en extram bergochdalbana, när man kämpat och kämpat för att ta sig en bit uppåt så rusar man neråt ännu längre. Detta med att ta tre steg fram och två tillbaka är snarare ett steg fram och fem tillbaka. 


Okej, det har funnit bra stunder under detta halvår. Det har varit en fin sommar, med sol och värme. Jag har haft mysiga och fina stunder med familjen, med barnen. Men, problemet är att dessa härliga och mysiga stunder inte sker så ofta. Oftast är det bråk och tjafs, klump inom mig och den kassa mamman som visar sig. 


Jag har fått gå en behanling inom stresshantering och kroppskännedom, vilket har hjälpt mig framåt en del. Detta gjorde jag innan/i början av sommaren. Under ledigheten blev det fullt upp igen och där började jag sakta men säkert dala igen. Nu har jag varit i en rejäl svacka i några veckor och för varje dag som går så mår jag bara sämre, tankarna blir allt mörkare och jag får svårare och svårare att se ljusglimtarna i vardagen. 


Jag har hittat något som har fått mig att må bra för stunden. Jag har varit iväg på olika event. Men, det är ju tyvärr inget som jag kan göra varje vecka. 


Jag har flertalet gånger bett om hjälp, talat om att jag inte orkar, men gehöret jag fått är inte det bästa. Vissa lovar att hjälpa mig, men sen när jag behöver hjälpen så står jag där i alla fall.


Just nu har det gått så långt att jag bara vill vara ensam, jag orkar inte behöva bry mig om någon annan... Eller, jag vill ju ha någon vän att prata med, umgås med, och blir väl kanske till och med lite svartsjuk när vissa av mina "vänner" väljer att umgås med andra... Jag känner mig fast här hemma med barnen. Jag vill också få komma ut och ha kul.


Hoppas att mitt nya hjälpmedel ska få mig att sova lite bättre, och hoppas på att det kan göra mig piggare. För idag har det inte ens hjälpt att vara ute i solen. :( 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av star-shine - 8 februari 2020 22:08

Över ett år har passerat sedan jag senast skrev något. Mitt liv har varit en rejäl bergochdalbana. Det har hänt både bra och dåliga saker och jag orkar inte göra någon direkt tillbakablick heller nu.   Anledningen till att jag faktiskt loggade in...

Av star-shine - 27 november 2018 23:50

Känslor, tankar och beteenden, är det något vi kan påverka själva? En del påstår det, andra inte. Jag? Jag har ingen aning om vad jag ska tro längre. Sen ett tag tillbaka så är hela mitt så kallade känsloliv helt förvridet. Jag tänker, känner och drö...

Av star-shine - 15 februari 2018 14:58

Jag har precis insett vad jag verkligen saknar, ett ventilationsområde. Vad sjutton menar jag med det? Jo, ett ställe där jag kan få ventilera allt jag bär på, där jag faktiskt får svar. Som nu, nu sitter jag här, har precis haft ett bråk med äldsta ...

Av star-shine - 5 februari 2018 21:07

vad gör man när man ibland kommer på sig själv med att tänka tankar man egentligen inte borde tänka? Vet inte varför tankarna kommer eller hur jag ska få bort dem. Vet bara att jag känner mig som världens elakaste efteråt.    Jag är trött. Inget ...

Av star-shine - 30 januari 2018 21:47

Haft en ganska okej dag trots allt. Förmiddagen bestod av att avklara ett par affärer och fixa lite.    Eftermiddagen började med möte med grabben. Svårt att säga om det hjälper eller ej än men dagens möte vet jag inte riktigt vad syftet var med ...

Ovido - Quiz & Flashcards