Alla inlägg under november 2018

Av star-shine - 27 november 2018 23:50

Känslor, tankar och beteenden, är det något vi kan påverka själva? En del påstår det, andra inte. Jag? Jag har ingen aning om vad jag ska tro längre. Sen ett tag tillbaka så är hela mitt så kallade känsloliv helt förvridet. Jag tänker, känner och drömmer saker jag inte längre trodde fanns inom mig. Det gör mig rädd och förvirrad. Varför? 

En del av mig gillar samtidigt detta, att få känna såhär igen, samtidigt som en annan del av mig blir vettskrämd då den delen trodde att detta var förbi sedan länge.


Hela livet har verkligen tagit olika riktningar. Ena dagen känns allt svart och hopplöst, för att nästa kännas som att sväva på rosa moln och allt är underbart. Eller, det är inte ens olika dagar, det växlar flera gånger varje dag. Känslorna flyger fram och tillbaka och förändras helt utan förvarning. Detta har pågått några veckor nu, ända sedan senaste läkaren absolut ville höja min medicinering. Tack och lov har jag blivit beviljad att sänka dosen igen, så hoppas verkligen att jag ska få bli "normal" igen.


Jag drömmer om att fly härifrån på riktigt. Jag drömmer mig bort till en plats där allt är frid och fröjd och jag får må bra. Jag rymmer till fantasins värld tillsammans med två som betytt otroligt mycket, även om det var längesen. Ni ger mig tro och hopp, inspiration och mod, ni är grymma och jag verkligen älskar er. 


Att rymma i verkligheten är den någon annan som fått mig att göra. En stor och stark personlighet som strålar av inspiration. Jag längtar efter att kunna följa med på de största resorna, bara för att få vara en del av din vardag. För att få ha dig i min närhet. Du får mig att känna mig hel, samtidigt som jag blir otroligt osäker i din närvaro. Du är en stor förebild och jag önskar jag kunde bli mer som du.


Livet är tufft. Jag orkar inte vardagen, jag orkar inte vara den mamma som krävs. Jag har sjunkit så långt man kan, och erkänt att jag inte klarar detta längre. När hjälpen kommer och om den blir bra, det återstår bara att se. Är livrädd att jag gjort mitt livs största misstag. 


"I´ve got many skills" - but I don´t know how to use them right now......



Ovido - Quiz & Flashcards