Alla inlägg under maj 2013

Av star-shine - 31 maj 2013 21:11

Äntligen helg och inga fler måsten. Skolan är i princip slut och jag har börjat jobba igen. Känns riktigt bra. Har haft en riktigt bra dag på jobbet idag. Ibland känns det som världens bästa jobb, när man får vara ute en sådan här fin dag och dessutom leka. Okej, man har ju självklart ett ansvar med, men det är inget man tänker på. Det känns inte som ett jobb, man har ju kul hela dagen.


Men, nu är det helg och jag har faktiskt inga planer mer än att ta det lugnt och umgås med min familj och njuta av att värmen äntligen är här på riktigt. Så härligt att slippa klä på sig massor med kläder för att gå ut, utan nu kan man gå ut precis som man är. Håller verkligen alla tummar och tår för att det ska bli en riktigt fin och varm sommar.

Av star-shine - 28 maj 2013 08:36

Under helgen var det varmt och skönt så större delen av tiden spenderades utomhus. Var en tur på marknad, annars var jag och sonen hos mina föräldrar. Mycket härligare att vara där när det är fint väder då man kan vara ute på tomten. 

Sonen fick springa naken i gräset en stund, vilket var mycket uppskattat. 


Dagen igår var en riktig slö-dag. Jag tror inte jag  gjorde något på hela dagen. Eller jo, vi tog oss en liten promenad runt området jag och sonen och var ute och lekte, men i övrigt fick jag ingenting gjort.


Idag då? Ja, med tanke på hur seg jag känner mig så är risken stor att det inte händer så mycket idag heller. Kanske blir "fest" på förskolan sen, men det beror på om sonen sover under dagen, annars kommer han inte att orka åka dit.


För att återkoppla till rubriken då. En vecka. Det är så länge mitt nya liv har varat än så länge. Känns otroligt bra och känner mig riktigt peppad till att fortsätta :)

Av star-shine - 24 maj 2013 09:03

Äntligen är det fredag, vilket innebär helg. Eller, jag är ju inte ledig än på en stund då jag har en del att göra idag med. 


Igår fick det bli ytterligare ett pass på gymmet, körde dock inte så hårt, men ändå bättre än inget. Annars så fick jag inte så mycket gjort.


Planen för idag ser ut som så. Jag ska skicka in en uppgift till skolan, städa hela lägenheten med allt vad det innebär, bädda rent i sängen, packa, tvätta.... Sen ska jag förbi affären.


Än så länge går allt enligt mina planer. Eller kanske inte allt, men det viktigaste. 

Av star-shine - 22 maj 2013 20:20

Har hunnit med en hel del idag. Efter att jag lämnat sonen på förskolan så passade jag på att handla på vägen hem. Sen har jag röjt och städat både i lägenheten och i förrådet. Jag är långt ifrån klar, men ändå en bra bit på väg. De flesta saker som står i vägen är ändå sådant som ska säljas eller kastas. Men jag fick ordning på en del så det känns bra. 


Eftermiddagen blev riktigt kort, sonen sov redan innan klockan slagit sex. Så jag har passat på att duscha och ta det lugnt. 


Har försökt att hålla mig sysselsatt hela dagen för att slippa tänka på att det känns som att det kryper i hela mig, det har gått ganska bra ändå tycker jag. Nervös inför morgondagen, men det ska fixa sig 

Av star-shine - 21 maj 2013 23:30

Äntligen lyckades jag prioritera min dag så jag hann med ett pass i gymmet. Kändes riktigt bra. Eftersom jag inte tränat alls på många veckor fick jag ju minska vikterna en hel del, men det gör inget. Det viktigaste för mig är att jag faktiskt gick dit och gjorde något. 


Den här veckan är riktigt lugn vad gäller skolan, har redan läst klart veckans böcker. Har en föreläsning och en uppgift att skicka in bara och den ska bara finslipas lite. Är så skönt att det snart är sommarlov. Eller, lov kommer jag ju inte att ha då jag ska jobba, men jag slipper skolan. Jag jobbar otroligt mycket hellre än sitter och läser.


Den här veckan är jag ensamstående igen då sambon är iväg och jobbar. Men det har än så länge inte varit några problem. Jag trivs ganska bra med att vara själv, för då kan jag göra som jag vill. Sen jag hämtade sonen på förskolan så har jag hunnit med att kika förbi en vän och titta på kläder och skor, fick med mig en kasse hem med, har bytt sängkläder i alla sängarna och tvättat allt, plus att jag och sonen varit ute, sen har vi även hunnit läsa en hel hög med böcker.  Sen han somnade har jag tittat på ett avsnitt på en tv-serie och suttit ett par timmar vid datorn. Tiden verkar helt plötsligt räcka till en hel del. Eller, ja, jag har ju faktiskt helt missat att äta riktig mat idag. Men jag klarar mig, nu är det för sent för att laga mat, så tar det i morgon. 


Eftersom jag ändå varit så duktig idag så tänkte jag passa på att göra en stor grej till, eller det blir ju inte förrän i morgon egentligen. En riktigt superbra sak som, om det fungerar, kommer att påverka mitt liv riktigt positivt på flera olika sätt :)

Av star-shine - 20 maj 2013 10:34

Måndag, första dagen på veckan. Jag har som vanligt börjat dagen vid datorn. Men ska sätta mig och läsa en stund snart tänkte jag, och invänta kommentarer på uppgiften jag skickat in under helgen.


Veckan som gått har varit rörig, var ju på närträff på universitetet. Första dagen var intressant, andra dagen hann jag bara med en uppgift innan jag var tvungen att åka, då sonen var sjuk igen. Blev ett par turer till vårdcentralen med läkarbesök och provtagningar, men de hittade inget fel på honom. Däremot sa ena läkaren att jag skulle sluta med hans magmedicin då han var dålig i magen. Vad har detta resulterat i? Jo att han inte gjort något alls istället. Men, fick äntligen ta på barnmottagningen idag och de tyckte att jag ska börja ge honom medicinen igen så skulle den som är ansvarig för honom ringa mig i slutet av veckan.


Annars då, sambon har fyllt år, så vi har haft kalas. Blev fest på kvällen med ett par kompisar. Tyvärr blev ju sambon alldeles för full och låg och sov ett bra tag. Men men ,det löste sig.



Av star-shine - 8 maj 2013 11:18

Den här veckan känns lagom fullspäckad. Igår blev det speedläsning under dagen för att hinna, då det blev en oplanerad tur till vårdcentralen med sonen. Troligtvis så har han ju en pollenallergi, så fick träffa en läkare, som dock inte gjorde mer än kollade febern på honom och skrev ut allergimedicin, så nu hoppas jag att han blir bättre. Hostan var inte lika illa idag, så det verkar hjälpa.


Eftermiddagen spenderade vi ute. Det var riktigt varmt och skönt så vi kom inte iväg in förrän sent. Då blev det en liten grillning på balkongen, så nu har vi invigt den med. Ett snabbt bad för sonen som sen fick lägga sig. Resten av kvällen spenderade jag själv, då sambon la sig tidigt. Blev lite tv och sen ett telefonsamtal fram till midnatt.


Idag var jag riktigt trött när klockan ringde, men får skylla mig själv som var vaken så länge igår. Har hittills inte gjort så mycket mer än varit på en arbetsintervju inför sommaren. Kändes bra, så håller tummarna. Dock inte så många timmar, men för grabbens skull så tror jag det blir bra. Får veta nästa vecka om jag får det.


Ska försöka hinna läsa lite mer under dagen, sen har jag även en stunds massage inbokad. Det ska bli skönt, då ryggen inte varit den bästa det senaste. 


Resten av veckan är det lite av varje planerat, så kommer antagligen ha fullt upp

Av star-shine - 6 maj 2013 20:11

Nu verkar äntligen värmen kommit. Skönt att kunna vara ute utan massor med kläder på sig. Har självklart passat på att vara ute de här dagarna solen har varit framme. Sonen är överlycklig så fort han får gå ut och cykla eller gunga, så vi har spenderat större delarna av dagarna utomhus nu.


Nackdelen med att värmen kommit är ju att allt börjar växa och bli grönt och blomma, vilket innebär en ständigt täppt/rinnande näsa och kliande ögon. Tyvärr verkar även sonen råkat ut för denna jobbiga allergi. Stackaren har nysit massor av gånger, ögonen kliar och näsan rinner. Måste verkligen ringa till bvc och höra om det finns allergimedicin jag kan ge honom. Jag har ju besvär trots flera olika mediciner, så själv funderar jag nästan att testa allergivaccin inför nästa år.


Nej, men bortsett från allergin så har vi haft det kul. Cykeln och gungan står högt upp, men nu har han även fått hoppa studsmatta och det var ju jättekul. Sen har vi hjälpt min mamma att greja i trädgården, vilket med var roligt. 


I övrigt då. Skolan kör på sista refrängen, snart sommarlov, vilket ska bli skönt. Dock kommer jag jobba en del av sommaren, men det behövs ju för att få in lite pengar. Om jag sen fortsätter till hösten är i dagsläget mycket tveksamt med allt som varit.


Något annat jag börjar störa mig på är sambon. Han klagar på att sonen skriker så fort han ska hjälpa till med något, typ göra mat, byta blöja, lägga osv. Men det är väl inte så konstigt när han numera knappt är hemma och umgås med honom. Han kommer hem på eftermiddagen och då ska han duscha, kolla mobilen, äta, kolla mobilen,.... Eller iväg och hjälpa någon (som inte behöver det). Han har nästan aldrig tid med grabben längre, så tycker inte han ska klaga på att han inte "får" göra vissa saker.


Men men, med risk för att generalisera så är väl de flesta män så. 


På tal om något helt annat, så längtar jag härifrån en del. Bara att få åka iväg och göra något kul och inte behöva tänka på alla måsten. En semester helt enkelt. Vi har pratat om det, men med tanke på att sambon ska jobba oregelbundet hela sommaren så kan inte han följa med. Att åka iväg en längre sträcka ensam med sonen vill jag inte. Däremot så kanske jag och sonen kommer få följa med mina föräldrar utomlands till hösten. Vore superskönt. Men sambon är lite sur över att han i så fall inte kommer att få följa med. Men han kommer ändå att jobba och kan inte ta ledigt så länge. Men, det märks hur det blir.


Nu sitter jag faktiskt och väntar på att sonen ska somna så jag kan få göra något av de saker som jag måste göra, men inte haft tid med idag. 

Ovido - Quiz & Flashcards