Direktlänk till inlägg 25 oktober 2014

Solsken och utbrott

Av star-shine - 25 oktober 2014 13:45

Börjar med gårdagen tror jag. Hade sett fram emot en lugn kväll. Grabben fick lägga sig i tid då han var trött, annars har det blivit sena kvällar nu på slutet. Men, sova gick ju verkligen inte för sig. När jag ansåg att det var dags för mig att lägga mig så hade han fortfarande inte somnat. Så, vad gör man? Jag kröp ner i hans säng och läste en bok. Sen sa jag god natt igen och gick och la mig. Sen tog det ungefär två minuter innan han kom in till oss och ville sova där. Eftersom pojkvännen skulle upp tidigt så tog jag min kudde och gick in och la mig hos sonen istället.


Vaknade i normal tid idag, dock med ont i ryggen efter att ha legat tokigt i natt. Vi gick upp och åt lite frukost, sen blev det lek. Tog ungefär en timme innan allt spårade ur totalt. Grabben kastade en av sina bilar i golvet så den gick sönder. Och när jag talade om att det inte gick att laga så fick han ett sånt där underbart utbrott. Den här gången orkade jag verkligen inte vara den där perfekta mamman, utan höjde rösten själv. Fick ingen respons så kände bara det att nej, nu behöver jag en paus från det här. Talade om att jag går ut och kommer tillbaka snart. Gick ut och satte mig och tog några djupa andetag. Vet ju egentligen att jag inte kan gå iväg så fort allt blir jobbigt, men nu har det varit alldeles för många av de här utbrotten det senaste.


När allt lugnat ner sig hade vi en liten pratstund. Sen fick det bli lite mat. Efter maten så har vi pysslat med lite av varje. Nu börjar det bli dags att gå ut, bäst att passa på nu när solen äntligen tittar fram.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av star-shine - 8 februari 2020 22:08

Över ett år har passerat sedan jag senast skrev något. Mitt liv har varit en rejäl bergochdalbana. Det har hänt både bra och dåliga saker och jag orkar inte göra någon direkt tillbakablick heller nu.   Anledningen till att jag faktiskt loggade in...

Av star-shine - 27 november 2018 23:50

Känslor, tankar och beteenden, är det något vi kan påverka själva? En del påstår det, andra inte. Jag? Jag har ingen aning om vad jag ska tro längre. Sen ett tag tillbaka så är hela mitt så kallade känsloliv helt förvridet. Jag tänker, känner och drö...

Av star-shine - 2 september 2018 22:57

vad gör man då?    Det har gått ungefär ett halvår sedan jag skrev här senast. Det har helt enkelt inte funnits motivation eller ork, men framför allt så har jag jättesvårt att komma igång och få saker gjorda. Mitt liv känns som en extram bergoch...

Av star-shine - 15 februari 2018 14:58

Jag har precis insett vad jag verkligen saknar, ett ventilationsområde. Vad sjutton menar jag med det? Jo, ett ställe där jag kan få ventilera allt jag bär på, där jag faktiskt får svar. Som nu, nu sitter jag här, har precis haft ett bråk med äldsta ...

Av star-shine - 5 februari 2018 21:07

vad gör man när man ibland kommer på sig själv med att tänka tankar man egentligen inte borde tänka? Vet inte varför tankarna kommer eller hur jag ska få bort dem. Vet bara att jag känner mig som världens elakaste efteråt.    Jag är trött. Inget ...

Ovido - Quiz & Flashcards